Author Topic: Travelers (TV / Netflix)  (Read 1645 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline gmillerdrake

  • Proud Father.....Blessed Husband
  • DTF.org Member
  • *
  • Posts: 11700
  • Gender: Male
  • 1 Timothy 2:5
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #35 on: December 19, 2017, 09:08:11 AM »
Yeah, I'm psyched for Black Mirror! Took them long enough to announce the damn date on that one. :lol

No kidding. And I'm fairly confident I'll watch all (6) episodes within two days.....heck, if I can get started on them at 8:00 or 9:00 at night I may just do them all in one night  :lol   I'm just hoping they hold up to the previous seasons, there's always the risk when something gets that popular and is highly regarded it could fall short but NETFLIX has a pretty good track record.
Without Faith.....Without Hope.....There can be No Peace of Mind

Offline BlobVanDam

  • Future Boy
  • DTF.org Alumni
  • ****
  • Posts: 38739
  • Gender: Male
  • Transform and rock out!
    • BlobVanDam's 3D Portfolio
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #36 on: December 19, 2017, 09:13:37 AM »
I'll smash that shit in under a day EASY. :blob:
I trust Charlie Brooker to deliver more great episodes. I'm especially intrigued by the Star Trek parody, because it's completely new for Black Mirror, and I can't wait to see what direction they'll go with that.
Only King could mis-spell a LETTER.
Yep. I think the only party in the MP/DT situation that hasn't moved on is DTF.

Offline gmillerdrake

  • Proud Father.....Blessed Husband
  • DTF.org Member
  • *
  • Posts: 11700
  • Gender: Male
  • 1 Timothy 2:5
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #37 on: December 19, 2017, 09:39:09 AM »
I'll smash that shit in under a day EASY. :blob:
I trust Charlie Brooker to deliver more great episodes. I'm especially intrigued by the Star Trek parody, because it's completely new for Black Mirror, and I can't wait to see what direction they'll go with that.

My brother and I are curious about that one as well.
Without Faith.....Without Hope.....There can be No Peace of Mind

Online jingle.boy

  • DTF's resident deceased dictator
  • DTF.org Alumni
  • ****
  • Posts: 24016
  • Gender: Male
  • The changing of the worrd is inevitabre!!!
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #38 on: December 19, 2017, 08:11:53 PM »
Guess I'll wait for Netflix then. I downloaded the first 5 episodes  of season 2 a while back, but just haven't had the time to get to them. Looking forward to it.
Can you imagine some alien race comes to a large nebula they've never seen before, and it just turns out it's the Federation's dumping ground for space-smile?
And TAC can suck it  :biggrin:, this is heavy in all the right places.  :tup

Offline soupytwist

  • Posts: 827
  • Gender: Male
  • cockblocking ass
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #39 on: December 20, 2017, 02:20:56 AM »
I'll smash that shit in under a day EASY. :blob:
I trust Charlie Brooker to deliver more great episodes. I'm especially intrigued by the Star Trek parody, because it's completely new for Black Mirror, and I can't wait to see what direction they'll go with that.

It'll be the reverse of a standard Star Trek Holodeck episode (where the crew go somewhere boring...).  So the staff of a Jazz Bar use a Holosuit to become the crew of the federation flag ship   ;D

I'm sure it will be something along the lines of VR - I do wonder if it could end up being like the Red Dwarf episode 'Back to Reality'.

Offline gmillerdrake

  • Proud Father.....Blessed Husband
  • DTF.org Member
  • *
  • Posts: 11700
  • Gender: Male
  • 1 Timothy 2:5
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #40 on: December 27, 2017, 10:22:28 AM »
Binged the first (7) episodes last night......will probably hammer out the last (5) tonight. I'm really digging this season a lot.
Without Faith.....Without Hope.....There can be No Peace of Mind

Offline BlobVanDam

  • Future Boy
  • DTF.org Alumni
  • ****
  • Posts: 38739
  • Gender: Male
  • Transform and rock out!
    • BlobVanDam's 3D Portfolio
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #41 on: December 27, 2017, 10:31:56 AM »
Glad you're enjoying it. :tup Those last episodes are even better imo, so you should enjoy the rest.
Only King could mis-spell a LETTER.
Yep. I think the only party in the MP/DT situation that hasn't moved on is DTF.

Online jingle.boy

  • DTF's resident deceased dictator
  • DTF.org Alumni
  • ****
  • Posts: 24016
  • Gender: Male
  • The changing of the worrd is inevitabre!!!
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #42 on: December 27, 2017, 10:36:40 AM »
Goddamn... Netflix Canada doesn't seem to have it yet.  :zeltar:
Can you imagine some alien race comes to a large nebula they've never seen before, and it just turns out it's the Federation's dumping ground for space-smile?
And TAC can suck it  :biggrin:, this is heavy in all the right places.  :tup

Offline gmillerdrake

  • Proud Father.....Blessed Husband
  • DTF.org Member
  • *
  • Posts: 11700
  • Gender: Male
  • 1 Timothy 2:5
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #43 on: December 27, 2017, 10:37:35 AM »
I love how a lot of the actors are from prior sci fi shows like Continuum, Stargate etc. It's like they have their own little sci fi actor club  :lol
Without Faith.....Without Hope.....There can be No Peace of Mind

Offline BlobVanDam

  • Future Boy
  • DTF.org Alumni
  • ****
  • Posts: 38739
  • Gender: Male
  • Transform and rock out!
    • BlobVanDam's 3D Portfolio
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #44 on: December 27, 2017, 10:48:15 AM »
I love how a lot of the actors are from prior sci fi shows like Continuum, Stargate etc. It's like they have their own little sci fi actor club  :lol

Yeah, I love spotting the same actors in these shows. :D It's not just the genre shows either, but basically anything filmed in Vancouver (including big scifi movies)
Half the reason I'll become aware of a show and check it out is because someone from a previous scifi show is in it. And you're not even allowed to have a Canadian scifi show without Amanda Tapping directing something. She directed 4 episodes this season. :hat
Only King could mis-spell a LETTER.
Yep. I think the only party in the MP/DT situation that hasn't moved on is DTF.

Offline gmillerdrake

  • Proud Father.....Blessed Husband
  • DTF.org Member
  • *
  • Posts: 11700
  • Gender: Male
  • 1 Timothy 2:5
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #45 on: December 28, 2017, 12:10:23 AM »
Finished it up. Wow, what an ending to a season! Iím perplexed at how theyíre going to move the show along. Itís gonna be crazy.



Spoilers:

Ok Blob I need some help piecing together what happened at the end there. Did Vincent somehow end up in the Therapist (Amanda Tapling?) and, then a traveler entered the old Vince? Iím confused as to what went down there.
Without Faith.....Without Hope.....There can be No Peace of Mind

Offline BlobVanDam

  • Future Boy
  • DTF.org Alumni
  • ****
  • Posts: 38739
  • Gender: Male
  • Transform and rock out!
    • BlobVanDam's 3D Portfolio
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #46 on: December 28, 2017, 04:02:00 AM »
Finished it up. Wow, what an ending to a season! Iím perplexed at how theyíre going to move the show along. Itís gonna be crazy.



Spoilers:

Ok Blob I need some help piecing together what happened at the end there. Did Vincent somehow end up in the Therapist (Amanda Tapling?) and, then a traveler entered the old Vince? Iím confused as to what went down there.

Yeah, that's what happened. He had the crazy dude build that machine, so he could transfer his consciousness into the therapist, leaving his body as an empty braindead shell for the director to find and think he was dealt with, then he gets to continue hiding in a new body.
So I guess he has no reason to bother anyone again now that he can quietly live out his life without fear of being exposed to the director, although I'd like to see the character return some day.

So now the only major threat is just every single organization in the entire world. :lol I hope the show gets renewed, because I'm also very curious to see what they'll do from here.
Only King could mis-spell a LETTER.
Yep. I think the only party in the MP/DT situation that hasn't moved on is DTF.

Offline gmillerdrake

  • Proud Father.....Blessed Husband
  • DTF.org Member
  • *
  • Posts: 11700
  • Gender: Male
  • 1 Timothy 2:5
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #47 on: December 28, 2017, 09:16:37 AM »
Finished it up. Wow, what an ending to a season! Iím perplexed at how theyíre going to move the show along. Itís gonna be crazy.



Spoilers:

Ok Blob I need some help piecing together what happened at the end there. Did Vincent somehow end up in the Therapist (Amanda Tapling?) and, then a traveler entered the old Vince? Iím confused as to what went down there.

Yeah, that's what happened. He had the crazy dude build that machine, so he could transfer his consciousness into the therapist, leaving his body as an empty braindead shell for the director to find and think he was dealt with, then he gets to continue hiding in a new body.
So I guess he has no reason to bother anyone again now that he can quietly live out his life without fear of being exposed to the director, although I'd like to see the character return some day.

So now the only major threat is just every single organization in the entire world. :lol I hope the show gets renewed, because I'm also very curious to see what they'll do from here.

I hope itís renewed as well. Itís a cool show.

Youíd think the traveler who inhabited Vince would find the machine and theyíd figure it out? And, Iím curious as to the fate of Simon?

Without Faith.....Without Hope.....There can be No Peace of Mind

Offline BlobVanDam

  • Future Boy
  • DTF.org Alumni
  • ****
  • Posts: 38739
  • Gender: Male
  • Transform and rock out!
    • BlobVanDam's 3D Portfolio
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #48 on: December 28, 2017, 10:31:35 AM »
Simon would be a loose end, so I'd think he'd have been killed right after, probably by the machine which he promised he'd use to fix him, then destroy the machine.
Only King could mis-spell a LETTER.
Yep. I think the only party in the MP/DT situation that hasn't moved on is DTF.

Offline abydos

  • DT.net
  • Posts: 3459
  • Gender: Male
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #49 on: December 28, 2017, 11:45:33 AM »
I wasn't a big fan of the finale but overall it was a very good season. I'm looking forward to S3 but I fear they might not renew it as it also felt a little bit like a series finale, as if they told them they aren't gonna make a new season so they did the best they could with the plotlines (Vincent and the travelers got a Director msg to stay away of each other few episodes back, why was the end so focused on that?)

Offline gmillerdrake

  • Proud Father.....Blessed Husband
  • DTF.org Member
  • *
  • Posts: 11700
  • Gender: Male
  • 1 Timothy 2:5
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #50 on: March 20, 2018, 01:46:59 PM »
Renewed for a Third Season....Exclusively on NETFLIX   :metal     I really like this show and am glad to see it gets at least one more season. And I am totally stumped and curious as to how they're gonna move forward.


http://variety.com/2018/tv/news/travelers-renewed-season-3-netflix-1202728264/
Without Faith.....Without Hope.....There can be No Peace of Mind

Offline Shooters1221

  • Posts: 262
  • Gender: Male
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #51 on: March 21, 2018, 05:25:19 AM »
Renewed for a Third Season....Exclusively on NETFLIX   :metal     I really like this show and am glad to see it gets at least one more season. And I am totally stumped and curious as to how they're gonna move forward.


http://variety.com/2018/tv/news/travelers-renewed-season-3-netflix-1202728264/

I'm PUMPED! I thought this was done with the way season 2 ended. Can't wait! :tup

Online jingle.boy

  • DTF's resident deceased dictator
  • DTF.org Alumni
  • ****
  • Posts: 24016
  • Gender: Male
  • The changing of the worrd is inevitabre!!!
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #52 on: March 21, 2018, 05:28:49 AM »
It'd be great if Netflix Canada added this to their inventory.  I watched Season 1 last year as it unfolded on the network that carries it up here, but missed it scheduling it on the DVR for Season 2.  I'd been patiently awaiting it to be added to Netflix when the season ended, but it still ain't there.   >:(
Can you imagine some alien race comes to a large nebula they've never seen before, and it just turns out it's the Federation's dumping ground for space-smile?
And TAC can suck it  :biggrin:, this is heavy in all the right places.  :tup

Offline BlobVanDam

  • Future Boy
  • DTF.org Alumni
  • ****
  • Posts: 38739
  • Gender: Male
  • Transform and rock out!
    • BlobVanDam's 3D Portfolio
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #53 on: March 21, 2018, 05:46:57 AM »
That sucks, jingle. I guess because of the TV deal there, you get it later for Netflix. It was on US Netflix 4 months ago iirc. I'm pleasantly surprised and excited that it got renewed for another season. I posted about it in the chat thread about a week ago when I found out, but forgot to post it here though.
Only King could mis-spell a LETTER.
Yep. I think the only party in the MP/DT situation that hasn't moved on is DTF.

Online jingle.boy

  • DTF's resident deceased dictator
  • DTF.org Alumni
  • ****
  • Posts: 24016
  • Gender: Male
  • The changing of the worrd is inevitabre!!!
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #54 on: March 21, 2018, 06:16:10 AM »
That sucks, jingle. I guess because of the TV deal there, you get it later for Netflix. It was on US Netflix 4 months ago iirc. I'm pleasantly surprised and excited that it got renewed for another season. I posted about it in the chat thread about a week ago when I found out, but forgot to post it here though.

Yeah, it totally does suck since it's a CANADIAN FUCKING PRODUCTION!!!
Can you imagine some alien race comes to a large nebula they've never seen before, and it just turns out it's the Federation's dumping ground for space-smile?
And TAC can suck it  :biggrin:, this is heavy in all the right places.  :tup

Offline BlobVanDam

  • Future Boy
  • DTF.org Alumni
  • ****
  • Posts: 38739
  • Gender: Male
  • Transform and rock out!
    • BlobVanDam's 3D Portfolio
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #55 on: March 21, 2018, 06:23:28 AM »
To be fair, you did get the first two seasons long before the rest of the world got it on Netflix, but it sucks that if you missed that, you have to wait so long afterwards to view it online. At least S3 should be a simultaneous release.
Only King could mis-spell a LETTER.
Yep. I think the only party in the MP/DT situation that hasn't moved on is DTF.

Offline gmillerdrake

  • Proud Father.....Blessed Husband
  • DTF.org Member
  • *
  • Posts: 11700
  • Gender: Male
  • 1 Timothy 2:5
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #56 on: March 21, 2018, 07:02:11 AM »
That sucks, jingle. I guess because of the TV deal there, you get it later for Netflix. It was on US Netflix 4 months ago iirc. I'm pleasantly surprised and excited that it got renewed for another season. I posted about it in the chat thread about a week ago when I found out, but forgot to post it here though.

Didnít see that post. Iím still trying to remember to drop in the chat threads.  :lol
Without Faith.....Without Hope.....There can be No Peace of Mind

Offline BlobVanDam

  • Future Boy
  • DTF.org Alumni
  • ****
  • Posts: 38739
  • Gender: Male
  • Transform and rock out!
    • BlobVanDam's 3D Portfolio
Re: Travelers (TV / Netflix)
« Reply #57 on: March 21, 2018, 07:11:33 AM »
That sucks, jingle. I guess because of the TV deal there, you get it later for Netflix. It was on US Netflix 4 months ago iirc. I'm pleasantly surprised and excited that it got renewed for another season. I posted about it in the chat thread about a week ago when I found out, but forgot to post it here though.

Didnít see that post. Iím still trying to remember to drop in the chat threads.  :lol

You really must! It's about the only place I even post these days. :biggrin:
Only King could mis-spell a LETTER.
Yep. I think the only party in the MP/DT situation that hasn't moved on is DTF.